Інші світи Далекий космос очима художника

Американський художник Уолтер Майерс (Walter Myers) народився в 1958 році, з дитинства захоплюється астрономією. Завдяки його картинам, намальованим відповідно до науковими даними, ми можемо помилуватися пейзажами інших планет. Перед вами підбірка робіт Майерса з його пізнавальними коментарями.

Дивіться також випуски - Велике Фотоподорож в космос з телескопом Хаббл, 33 фотографії дивовижної планети Земля з космосу, Неймовірні фото із космосу астронавта Дугласа Уілока

Спонсор поста: Річкові круїзи: Розклад річкових круїзів в 2012 році

1. Схід на Марсі.

Схід сонця на дні одного з каньйонів Лабіринту Ночі в провінції Фарсида на Марсі. Червоний колір неба надає розсіяна в атмосфері пил, що складається переважно з «іржі» - оксидів заліза (якщо до реальних фотографій, зроблених марсоходами, застосувати автоматичну колірну корекцію в фоторедакторі, то небо на них стане «нормального» блакитного кольору. Камені поверхні, правда, при цьому придбають зеленуватий відтінок, що не відповідає дійсності, так що правильно все-таки так, як тут). Пил ця розсіює і частково заломлює світло, в результаті навколо Сонця в небі виникає блакитний ореол.

2. Світанок на Іо.

Світанок на Іо, супутнику Юпітера. Поверхня, схожа на сніг, на передньому плані складається з кристалів діоксиду сірки, викинутих на поверхню гейзерами, подібними видніється зараз за близькою лінією горизонту. Тут немає атмосфери, яка створює турбулентність, тому гейзер має таку правильну форму.

3. Світанок на Марсі

4. Сонячне затемнення на Каллісто.

Це найдальший з чотирьох великих супутників Юпітера. Вона менше, ніж Ганімед, але більше, ніж Іо і Європа. Каллісто теж покрита кіркою льоду навпіл з гірськими породами, під якою міститься океан води (чим ближче до околиць Сонячної системи, тим більше частка кисню в речовині планет, а, значить, і води), проте приливні взаємодії цей супутник практично не терзають, тому поверхневий лід може досягати стокілометрової товщини, а вулканізм відсутні, так що присутність тут життя малоймовірно. На цьому знімку ми дивимося на Юпітер з позиції приблизно 5 ° від північного полюса Каллісто. Сонце скоро вийде з-за правого краю Юпітера; а його промені переломлюються атмосферою гігантської планети. Блакитна точка зліва від Юпітера - це Земля, жовтувата справа - Венера, а правіше і вище її - Меркурій. Білувата смуга за Юпітером - НЕ Чумацький шлях, а газопилової диск в площині екліптики внутрішньої частини Сонячної системи, відомий земним спостерігачам як «зодіакальний світло»

5. Юпітер - вид з супутника Європи.

Півмісяць Юпітера повільно коливається над горизонтом Європи. Ексцентриситет її орбіти постійно піддається збурень внаслідок орбітального резонансу з Іо, яка зараз як раз проходить на тлі Юпітера. Приливна деформація змушує поверхню Європи вкриватися глибокими тріщинами і забезпечує супутник теплом, стимулюючи підземні геологічні процеси, що дозволяє залишатися підповерхневому океану рідким.

6. Схід на Меркурії.

Диск сонця з Меркурія виглядає в три рази більше, ніж з Землі, і у багато разів яскравіше, особливо в безповітряному небі.

7. З огляду на неквапливість обертання цієї планети, до цього протягом декількох тижнів з цієї ж точки можна було спостерігати неквапливо виповзають з-за обрію сонячну корону

8. Тритон.

Повний Нептун в небі - єдине джерело світла для нічного боку Тритона. Тонка лінія поперек диска Нептуна - це його кільця, видимі з ребра, а темний гурток - тінь самого Тритона. Протилежний край депресії на середньому плані знаходиться приблизно в 15 кілометрах.

9. Сонячний схід на Тритоні виглядає не менш вражаюче:

10. "Літо" на Плутоні.

Незважаючи на свої невеликі розміри і величезна відстані від Сонця, Плутон часом має атмосферу. Це відбувається, коли Плутон, рухаючись по своїй витягнутій орбіті, підходить до Сонця ближче Нептуна. Протягом цього приблизно двадцятирічного періоду частина метано-азотних льодів його поверхні випаровується, огортаючи планету атмосферою, по щільності змагається з марсіанської. 11 лютого 1999 Плутон в черговий раз перетнув орбіту Нептуна і знову став далі, ніж він від Сонця (і був би зараз дев'ятій, найдальшої від Сонця, планетою, якби в 2006 році з прийняттям визначення терміна «планета» його не "розжалували») . Тепер до 2 231 года.он буде звичайним (хоч і найбільшим) промерз планетоїдом пояса Койпера - темним, покритим бронею заморожених газів, місцями придбала червонуватий відтінок від взаємодії з гамма-променями відкритого космосу.

11. Небезпечний світанок на Глізе 876d.

Небезпека в собі можуть нести світанки на планеті Глізе 876d. Хоча, насправді, ніхто з людства не знає реальних умов на цій планеті. Вона обертається на дуже близькій відстані від змінної зірки - червоного карлика Глізе 876. На цьому зображенні показано, як їх уявив собі художник. Маса цієї планети в кілька разів перевищує масу Землі, а розмір її орбіти менше, ніж орбіта Меркурія. Глізе 876d обертається настільки повільно, що умови на цій планеті вдень і вночі дуже відрізняються. Можна допустити припущення, що на Глізе 876d можлива сильна вулканічна активність, викликана гравітаційними припливами, яка деформіруюет і нагріває планету, а сама посилюється в денний час.

12. Корабель розумних істот під зеленим небом невідомої планети.

13. Глізе 581, вона ж Вольф 562 - зірка класу червоний карлик, розташована в сузір'ї Терезів, в 20,4 св. років від Землі.

Головна визначна пам'ятка її системи - перша відкрита вченими екзопланета Глізе 581 С в межах «населеної зони» - тобто не занадто близько і не дуже далеко від зірки, щоб на її поверхні могла перебувати рідка вода. Температура поверхні планети складає від -3 ° С до + 40 ° С, а значить, вона може бути на ній. Гравітація на її поверхні в півтора рази вище земної, а «рік» становить всього 13 днів. В результаті такого близького розташування щодо зірки, Глізе 581 С завжди повернена до неї однією стороною, тому зміни дня і ночі там немає (хоча світило може підніматися і опускатися щодо горизонту внаслідок ексцентриситету орбіти і нахилу планетарної осі). Зірка Глізе 581 в два рази менше Сонця по діаметру і в сто раз тьмяніше.

14. планетарій або блукаючими планетами називають планети, що не обертаються навколо зірок, а вільно дрейфують в міжзоряному просторі. Одні з них утворилася, подібно зіркам, в результаті гравітаційного стиснення газово-пилових хмар, інші виникли, подібно до звичайних планет, в зоряних системах, але були викинуті в міжзоряний простір через збурень з боку сусідніх планет. Планетарій повинні бути досить поширені в Галактиці, але їх практично неможливо виявити, і більшість блукаючих планет, швидше за все, ніколи не буде відкрито. Якщо маса планетарію складає 0,6-0,8 від земної і вище, то він здатний утримувати навколо себе атмосферу, яка буде затримувати тепло, що виділяється його надрами, і температура і тиск на поверхні можуть бути двже прийнятними для життя. На поверхні їх панує вічна ніч. Кульове скупчення, по краю якого подорожує цей планетарій, містить близько 50 000 зірок і знаходиться недалеко від нашої власної галактики. Можливо, в його центрі, як і в ядрах багатьох галактик, ховається надмасивна чорна діра. Галактики зазвичай містять дуже старі зірки і цей планетарій, ймовірно, теж набагато старший за Землю.

15. Коли термін життя зірки, подібної до нашого Сонця, наближається до кінця, вона розширюється більш ніж в 200 разів від початкового діаметру, ставши червоним гігантом і знищивши внутрішні планети системи. Потім протягом декількох десятків тисяч років зірка епізодично викидає свої зовнішні шари в космос, іноді з утворенням концентричних оболонок, після чого залишається маленьке, дуже гаряче ядро, яке остигає і стискається, щоб стати білим карликом. Тут ми бачимо початок стиснення - зірка скидає першу зі своїх газових оболонок. Ця примарна сфера поступово буде розширюватися, вийшовши в кінцевому рахунку далеко за орбіту цієї планети - "Плутона" цієї зоряної системи, майже всю свою історію - десяток мільярдів років - провела далеко на її околиці в вигляді темного мертвого кулі, покритого шаром замерзлих газів. Останню сотню мільйонів років вона купається в потоках світла і тепла, розтанули азотно-метанові льоди утворили атмосферу, а по її поверхні течуть річки справжньої води. Але скоро - за астрономічними мірками - ця планета знову зануриться в темряву і холод - тепер уже назавжди.

16. Похмурий пейзаж безіменній планети, що дрейфує разом зі своєю зірковою системою в глибинах щільною поглинає туманності - величезного міжзоряного газопилової хмари.

Світло від інших зірок у прихованому режимі, в той час як сонячний вітер від центрального світила системи «роздуває» матеріал туманності, створюючи навколо зірки міхур щодо вільного простору, який і видно в небі у вигляді світлої плями дімаетром близько 160 млн. Км - це крихітна дірка в темному хмарі, габарити якого вимірюються світловими роками. Планета, поверхня якої ми бачимо, колись була геологічно активним світом зі значною атмосферою - про що свідчить відсутність ударних кратерів - однак після занурення в туманність кількість сонячного світла і тепла, що досягає її поверхні, зменшилася настільки, що велика частина атмосфери просто замерзла і випала у вигляді снігу. Життя, яка колись процвітала тут, зникла.

17. Зірка в небі цієї марсоподобной планети - це Тейде 1.

Виявлена ​​в 1995 році, Тейде 1 є одним з коричневих карликів - крихітних зірочок масою в кілька десятків разів менше Сонця - і знаходиться за чотириста світлових роках від Землі в зоряному скупченні Плеяди. Тейде 1 має масу приблизно в 55 разів більшу, ніж у Юпітера, і вважається досить великої для коричневого карлика. а, отже, досить гарячою, щоб підтримувати синтез літію в своїх надрах, але вона не в змозі запустити процес злиття ядер водню, як наше Сонце. Існує ця субзвезда, ймовірно, всього близько 120 мільйонів років (порівняно з 4500 млн років існування Сонця), і горить при температурі 2200 ° - і вполовину не так жарко, як Сонце. Планета, з якої ми дивимося на Тейде 1, знаходиться від неї на відстані приблизно 6,5 млн км. Тут є атмосфера і навіть хмари, але вона занадто молода для зародження життя. Світило в небі виглядає загрозливо великим, але насправді діаметр його лише в два рази більше, ніж у Юпітера. Всі коричневі карлики розміром можна порівняти з Юпітером - більш масивні з них просто більш щільні. Що стосується життя на цій планеті, то вона, швидше за все, просто не встигне розвинутися за короткий термін активного життя зірки - їй відміряно ще близько трьохсот мільйонів років, після чого ще мільярд років вона буде повільно дотлівали при температурі менше тисячі градусів і вже перестане вважатися зіркою.

18. Весна на Феніксі.

Цей світ схожий на Землю ... але він безлюдний. Можливо, тут з якоїсь причини не виникло життя, незважаючи на сприятливі умови, а може, життя просто не встигла породити розвинені форми і вибратися на сушу.

19. Замерзлий світ.

Деякі планети земного типу можуть бути розташовані занадто далеко від зірки, щоб на їх поверхні підтримувалася прийнятна для життя температура. "Занадто далеко" в даному випадку - поняття відносне, все залежить від складу атмосфери і наявності або відсутності парникового ефекту. В історії нашої Землі був період (850-630 млн років тому), коли вся вона являла собою суцільну крижану пустелю від полюса до полюса, і на екваторі було так само холодно, як у сучасній Антарктиді. До моменту початку цього глобального заледеніння на Землі вже існувала одноклітинна життя, і якби вулкани за мільйони років не наситили атмосферу вуглекислим газом і метаном настільки, що крига почали танути, життя на Землі до сих пір була б представлена ​​бактеріями, ютящіміся на скельних виходах і в зонах вулканізму

20. Емблер.

Чужий світ з іншої геологією. Освіти нагадують останці з шаруватого льоду. Судячи з відсутності осадового матеріалу в низинах, вони утворені таненням, а не вивітрюванням.